Åter i Östersund

Min semster är nu över, har varit grymt skönt att vara ledig


En kort beskrvning av de senaste tio dagarna:


Fredag: Jobbade till 12. sen åkte jag å hämtade upp Emma och sedan begav vi oss till Gillhov, där kvällen spenderades med pokerspel (jag satt dock bara å tittade på)

Lördag: En lugn dag med en kort promenad, en sväng till bygdegården där det var loppis och sedan en tur till Svenstavik där jag träffade på Veronica på hennes jobb. Sedan på kvällen var det kalas i finnsved med tillhörande grillning. Det var en mycket udda kväll, men den som vill veta mer kan fråga.

Söndag: En väldigt lugn bakisdag, kommer faktiskt inte ihåg vad vi gjorde under dagen, men på kvällen blev det lite prat inför resan och sedan kollades det på film.

Måndag: Dags för avresa till Falun, åkte vid tio och var framme vid stugan vid fyra, vi packade in grejerna och sedan åkte vi och handlade mat, till middag blev det falukorv och makaroner :) Sedan blev det lite ölspelande och sedan sova.

Tisdag: Denna dag så åkte vi till Lugnet, tittade på skidstadion och spelade minigolf på väldigt roliga banor :) Här ska tilläggas att jag inte förlorade :p Efter det så åkte vi till Falun där vi åt Lunch/middag på ett ställe som hette etage och sedan var vi in i en jaktbutik och tittade lite. På kvällen blev det återigen lite ölspel och dylikt men det var en lugn kväll och vi gick och la oss rätt tidigt.

Onsdag: Denna dag tror jag att vi var in till Falun en sväng, sedan paddlade vi canadensare till en ö där vi grillade korv och på kvällen blev det riktigt kalas och jag var på topp, ölspel och fuck the dealer och en massa dans, körande av kundvagnar, borrande i isvakar mm. :D Slutade dock i ett annat typ av kalas som resulterade i att ett element, en spisfläkt och ett golv behövde skuras (var inte jag ska tilläggas). Samma person råkade även stoppa in en öronpropp alldeles för långt in i örat.

Torsdag: fyra sjättedelar av oss begav sig till Borlänge för lite shopping och hämtning av en buss och de andra två sjättedelarna befann sig på akuten för att få ut öronproppen. När alla ätit middag och återsamlats på campingen så spelade vi minigolf, dock inte lika bra banor som på lugnet men de dög gott och väl. och inte heller denna gång kom jag sist, men nästan :p Kvällen avslutades med lite poker, som jag denna gång var med på och sedan en tidig kväll.

Fredag: Dags för utstädning och sedan hemfärd. Kom till Gillhov runt fyra. Sedan blev det återigen lite poker och sedan film.

Lördag: åkte från Gillhov klockan 6 på morgonen, stannade till en sväng i lägenheten för at dumpa av lite grejer sedan åkte jag upp till min mormor. Var en skön dag där vi åkte till stugan en sväng och kollade läget och sedan spelade en massa kort och yatzy :P

Söndag: kor t och yatzy spel med momma, promenad mm. sedan hemfärd. När jag kom hem bar jag in resterande packning från bilen och sedan for jag och storhandlade mat, plus en skurhink med tillhörande skurmopp, vilket medförde att jag tog å storstädade när kom tillbaka, dammsög och skura golvet :)

Och nu sitter jag här och gruvar mig för morgondagen..














Semestern har skapat många funderingar och tankar..

Det känns som att jag har satt mig i en position som jag inte riktigt bemästrar..
Jag saknar att kunna prata om precis allt med min underbara Emz..känns lite som att det har byggts upp en zon, att det nu finns "förbjudna" saker som inte går att prata om..och det känns som att hon/du inte längre vill öppna dig för mig och prata...


Jag vet inte hur jag ska hantera detta..




Sedan undrar jag om jag någonsin kommer att passa in?!



Nä nu är det sovdags.

inatt kommer mina katter hem


Kommentarer
Postat av: Emz

Hej söta du!

Jag vill inte alltid prata om allt hela tiden, det är inte det att jag inte vill berätta, men ibland är det lättare att inte säga något alls. Vill jag berätta saker så gör jag det...



Vet inte riktigt om det var det du menade på men, pja, jag är bara sån, ibland vill man prata om allt och däremellan kanske man vill säga lite mindre...



Jag tycker om dig i alla fall!

Kram!

2008-07-22 @ 16:57:41
URL: http://vimlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0