Djupa tankar och en tokig litten pus

Jag har iaf världens knäppaste katt, mamma skulle komma till mig för att hjälpa till å bada Kitoz för sist vi skulle bada honom så blev han stortokig och för runt i badkaret. Men när jag kom hem från jobbet och själv hoppade in i duschen så kommer den lille mannen och hoppar ner, han ställer sig längst fram vid kranen så jag tänkte att om jag blötte ner honom lite så skulle han hoppa ur, men icke, så jag lät mer vatten rinna på honom och inte flyttade han sig. Till slut var han så blöt så jag klev ur badkaret, tog fram schampoo och dusch snöret som vi har till hjälp när vi duschar och började bada honom, helt själv :) det gick faktiskt rätt bra och han höll sig relativt lugn. Misslyckades dock med svansen så den får han nog bada om imorgon bitti tror jag. 
Men är han inte knäpp så säg :p

Bambam ska nog också få ta sig en dusk med badkaret imorgon. 







Jag har grymt ont i nacken..tror att det beror på sängen och kuddarna. Sängen är troligtvis för mjuk och kuddarna är typ alldeles platta. Men det enda jag kan göra åt det för tillfället är nog kuddarna. Får gå på hemtex och köpa nya. Bara utgifter hela tiden.
Till veckan får jag säkert räkningen för tv-licensen..Att de har mage att ta ut så mycket pengar för ettan, tvåan och fyran, jag som typ inte ens kollar på de kanalerna. Och sen måste man betala ytterligare för en boxer för att få trean och femman mm. Skandal är vad det är..


har varit ute å gått i en timme nu på kvällningen, det var skönt:)

och på tv just nu är "den galopperande dektektiven" en riktigt rolig film :D


Livet fortsätter, har samma rytm, år ut och år in, en dag till nästa, oavsett om man skulle vilja pausa, spola tillbaka eller spola framåt. det som hänt det har hänt, och för hoppningsvis så har man lärt sig någonting utav det, något som hjälper en på sin resa att hitta sin väg, sin plats i livet.
Det som sker just nu spelar roll, man ska försöka göra det bästa av varje dag för att få ut det mesta utav livet. Vem vet vad som händer imorgon? vad som helst kan hända.
Det som händer i framtiden återspeglar det vi har varit med om, de val vi gjort och de erfarenheter vi har fått lära oss.

Jag tror på ödet, men jag tror också att man genom olika vägval har chans att ändra på ödet, alltså att vi egentligen har olika öden som väntar beroende på hur vi agerar i situationer som uppstår.
Sedan så tror jag också att allt som sker har en mening. Man kanske inte ser den just när man är mitt upp i det, man kanske aldrig ser meningen med det som skett, men jag tror ändå att det finns någon mening med allt.


Jag funderar på tok för mycket, men jag försöker att låta bli och jag ska försöka sluta med de "dåliga" funderingarna. För visst finns det funderingar som är bra att ha, men kanske inte i så överdriven skala som hos mig.

När jag blir gammal så vill jag kunna se tillbaka på mitt liv och tänka att jag har gjort det mesta utav det. och hittills så har jag nog inte gjort det, har nog som sagt funderat alldeles för mycket och låtit rädslan och osäkerheten ta övertaget, vilket har gjort att jag har avstått från en massa saker som jag skulle ha velat gjort. Men jag tänker inte ångra det, jag ska bara försöka att ta mig igenom rädslan och osäkerheten från och med nu. Det lär ju inte ske över en natt, men steg för steg så kanske jag lyckas?!

Jag ska försöka att utmana mig själv till att våga i de situationer som jag inte har brukat våga..

Jag ska försöka ta mig ur mitt problem, med lite stöd från vänner så ska det inte behöva vara så svårt..

Jag ska försöka lära mig att se på mig själv och tycka om det jag ser.

Jag ska försöka lära mig att se på mig själv och tänka att jag visst kan, och klarar av.


Detta kommer som sagt inte att ske över en natt, men det får ta den tid det tar



Jag ska försöka våga öppna upp muren som jag har sluten omkring mig, jag ska låta mig själv känna, med risk för att bli sårad. Man måste våga för att vinna heter det ju. 

Jag tycker jätte mycket om, men har en förmåga att sluta mig själv, stänga av i rädsla för att visa vem jag är, pga av att jag är rädd att personer kommer att lämna mig om de får se hur och vem jag verkligen är. Men jag ska försöka att ta den risken. För vem vet hur underbart detta skulle kunna bli?!

Jag kan, jag vill och jag ska!


Djupa tankar denna tisdagkväll..




Jag och Emz på Midsommarafton, är vi inte snygga så säg :p 

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, för det kan aldrig sägas för ofta - Är så glad att jag hittat dig underbara vän!!

Man ska visa och tala om hur mycket vänner och familj betyder för en!

Kommentarer
Postat av: Emz

Härligt Jeanette, läs igenom den här bloggen varje gång du börjar vackla! Mycket inspirerande! Du är en fantastisk vän du också, tål att sägas hur många gånger som helst!



Kram!

2008-06-25 @ 15:39:32
URL: http://vimlan.blogg.se/
Postat av: Emz

Sötnöts-katterna också! =)

2008-06-25 @ 20:15:34
URL: http://vimlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0