wake me upp when september ends

Nu har jag jobbat kväll tre kvällar på raken, ibland blir jag less på mitt jobb, att hela tiden höra vissa personer säga samma sak hundra gånger per dag..och sen hela tiden samma rutiner, samma sysslor som ska göras varje dag, vecka ut och vecka in..Dessa dagar så frågar jag mig själv hur vissa kan jobba med detta år ut och år in i 10, 20 eller 30 år..

Sen så helt plötsligt så förstår man. Hur härligt är det inte att hjälpa andra människor? Hur intressant är det inte att få höra dem berätta om sina livserfarenheter? Hur glad blir man inte den gången en dement får ett klart ögonblick och man ser i deras ögon att de är där med en och förstår. Dessa äldre människor ger så otroligt mycket! 



Jag har en sommar fylld av jobb framför mig, och visst kanske det hade varit skönt att verkligen ha sommarlov men jag skulle verkligen bli knäpp. Jag klarar inte av att inte ha nått att göra..jag blir rastlös, uttråkad och understimulerad..


På onsdag åker jag upp till min mormor, min fristad här i livet. Då ska jag pussa en massa på Desi! Rasmus också så klart :p


Jag hoppas att jag i slutet på veckan får tillbaka nyckeln..vill inte ha nått att göra med honom just nu..jag är rädd. förbannad och ledsen..och jag behöver få tid att smälta alla känslor som finns inuti mig och börja bearbeta dem och inte undertrycka dem med annat.. 


Dagarna flyter på, sommaren kommer troligtvis gå väldigt snabbt.


Bambam och Kitoz är hos pappa för tillfället. De har varit där i snart en vecka och jag saknar dem så det gör ont. Men på söndag, då kommer de hem igen, åtminstone under veckan..Att något i ens liv kan betyda så otroligt mycket! Samtidigt går jag runt med konstant dåligt samvete för att jag känner att jag inte har tillräckligt med tid för dem och att jag egentligen bara tänker på mig själv genom att ha dem kvar. Men vad skulle jag göra utan dem?!

ligger och myser

På lördag så är det nystartsfest. Ska bli spännande att se vilka som kommer att komma.

På fredag kommer min anka till stan, det längtar jag till :D



 

Jag önskar att jag kunde göra nått för Emz..















 

En känsla som börjar växa sig starkare?!




Nä, nu ska jag sova. ska klippa mig imorgon, kanske blir jätte kort ;) Sen ska jag bjuda på mat och kolla på fotboll :D
God natt och sov så gott. kramar till de underbara här i världen


Kommentarer
Postat av: Emz

Du är en fantastisk stark, vacker och underbar människa! det räcker med att du finns i mitt liv för att jag ska må bättre!



Kram

2008-06-11 @ 22:14:29
URL: http://vimlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0