Hemkommen från Storstan

I fredags grymt tidigt på morgonen så påbörjade jag och Emma våran resa ner till huvudstaden. Vi behövde knappt sätta oss på tåget förän vi längtade hem igen :p

Vi var framme i sthlm vid 11.00, då kom Karro och mötte oss, tur var väl det annars hade vi kanske vilat bort oss bland alla människor :) Vi åkte till Karro och Ecces lägenhet för att dumpa vår packning, sen gick vi och kollade på några som höll på att bygga paradvagnar, sen gick vi in i några affärer under tiden så letade vi efter någon god kina restaurang. God mat fick vi :p efter middagen så hade vi planerat att gå på bio så vi begav oss till biografen där vi såg "nu eller aldrig". en väldigt bra film tyckte jag iaf!

På lördag morgon så var vi ganska sega på att ta oss iväg men planerna var att vi skulle shoppa :D först i gamla stan och sedan längst drottninggatan. Jag hittade en massa klännigar och shoppade upp det mesta av mina pengar denna dag :p Till lunch åt vi nått som hette hälsotallrik på ett café. Den var god och troligtvis nyttig om man ser på namnet :p på kvällen så hyrde vi film och tog det lugnt. var tänkt att vi egentligen skulle gå ut på krogen, sen var det tänkt att vi skulle på cirkus, men när mani nte är van vid så mycket folk så blir man rätt sliten med en massa spring runt omkring sig.

På söndagen så gjorde jag och Emma skansen osäker, Karro var tyvärr tvungen att plugga inför en tenta som hon hade på måndagen. Efter lite förvirring vid slussen så hittade vi tack och lov helt själva till skansen ;) Det var varmt och väldigt mysigt att gå runt där och titta på alla djur :) Efter 5 timmar på skansen så var jag och Emma återigen ganska slitna så kvällen avslutades med ännu en film och sen en massa prat mitt i natten :p och konstiga ljud?!

På måndagen så skulle vi shopa återigen, denna gång bara längst drottninggatan. Tåget skulle gå 16.00 så vi ville ha god tid på oss att spendera ytterligare med pengar. men vid halv tre så var vi lagom less, då begav vi oss till tågstationen och satt där och väntade och längtade hem.


Helgen kan sammanfattas som: otroligt varm, härligt sällskap, en massa roligt och hemlängtan.

Jag konstaterade återigen att stockholm inte är nått för mig. Jätte kul att åka dit över en helg eller så, men sen är det sååå skönt att komma hem till Östersund, trots att det idag, i mitten på maj, öser ner snö..det är Jämtlandsväder det :p

Tack Karro och Ecce för att vi fick komma och hälsa på er:) och tack Emma för att du ville följa med :P
 
Jag tycker om :p och är rikitgt lycklig just nu :D


Nu till helgen så beger jag mig till Ö-vik på utställning med mina små bebisar, som jag just nu längtar jätte mycket efter för jag har inte träffat dem sedan i torsdags.
Mamma beter sig jätte konstigt, hon har inte ringt en enda gång på nästan en vecka och det säger en del för hon brukar ringa en gång per dag. Jag tror att hon är sur på mig för att jag lever och försöker njuta av livet och vara glad. och för att jag inte tycker att utställnigar är lika roligt som förut, jag tycker fortfarande att det är roligt, men inte lika roligt. 
Hon förstår inte att jag är 21 och har andra intressen också.


Nu ska jag gå ner i tvättstugan så jag hinner tvätta klart innan det är dags för skola så får kläderna torka medan jag är borta.

typ 4 veckor kvar av samboliv, fast jag bor ju i princip själv redan nu, men om ca 4 veckor är det bara mina grejer kvar i lägenheten.

 

Kommentarer
Postat av: Emma A

Hej min vän!
Vilken helg vi hade va?
NU är jag på jobbet och är supertrött, bara 3 timmars sömn inatt efter bowling/kalas/tjoffet! Nogood... men vad göra?
Kram

2008-05-16 @ 06:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0