Umeå

Dags för en liten uppdatering:

Helgen har tillbringats i Umeå, jag och Johanna, kassör i styrelsen begav oss i fredags klockan fyra till Umeå. Efter en 6 timmar lång bussresa, där mestadelan av tiden gick åt till att prata kom vi fram till björkarnas stad. Vi tog taxi till hotellet och när vi kom till rummet blev vi lagom besvikna, rummen som de visade upp på sin hemsida hade mycket högre standard än det rum som vi hade fått, men lagom trött efter resan orkade vi inte göra annat än att krypa ner i sängarna och sova.

Lördag morgon inleddes med hotellfrukost, som var resans stora höjdpunkt ;) Mellan halv tio och fem satt vi och lyssnade på föreläsningar som var väldigt intressant. planerna var att vi skulle undersöka Umeås uteliv och vi hade planerat att vi skulle gå på systemet på lunchen, problemet var ju bara det att det var halloween = röd dag = stängt.

Men det skulle inte få hindra oss..

Efter en underbart god middag begav vi oss till hotellet för att se om de hade nått som innehöll alkohol, vitt vin blev det som vi blandade ut med sprite.

Krogen vi gick till var samma ställe som vi tillbringat våran dag. Kul var det och en rosa panter lyckades jag flörta till mig av en otroligt snygg ekonom student :D

Nästa dag ringde väckarklockan 07.00, vilket innebar att vi bara fick sova tre timmar den natten, snacka om att båda såg framemot bussresan när vi skulle få sova. Problemet var ju bara det att när vi klockan 16 skulle kliva på bussen så var det överfullt. Vi fick plats med inte bredvid varandra. Försökte att fälla bak sätet, men detta gick inge bra, så jag satt i 5,5 timmar helt upprätt, trångt och bökigt och bara önskade att jag skulle somna, när vi kom tillHäggenås så upptäckte smarta jag att jag dragigt spaken åt fel håll och att det visst gick att fälla bak sätet, slocknade på en gång :p i 15 minuter..sen var vi hemma.

Här kan tilläggas att jag när jag stod och väntade på bussen i Umeå stötte på Sandra och Veronica, suprise, suprise :)  


Fick hämtning på stationen och hade en mysig timme innan jag tillslut fick krypa under täcket och sova..och sov gjorde jag enda till klockan ringde klockan 6 i morse. Idag sitter jag och lyssnar på när andra grupper redovisar och ikväll blir det träning och sedan dags för att repetera inför redovisningen imorgon, som ska pågå under två timmar. Tur att jag inte står där helt själv..


Nu är det inte många dagar kvar till skalet och jag längtar riktigt riktigt mycket! På onsdag ska det införskaffas i någon afterski dräkt och stjärtlappar :p



På det stora hela kan helgen sammanfattas som väldigt bra!

men att jag just nu har några dagar som är så fullspäckade att jag knappt hinner med att äta..

Torsdag mitt på dagen kommer jag att kunna andas ut..




Dagens rapport var nu avklarad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0