Fredag kväll

Just nu skiner solen in genom fönstret och jag mår bra!

Det känns som att jag sakta men säkert börjar ta mig uppåt, steg för steg! Mycket känns lättare när det närmar sig sommar :)
Var ner på mittuniveristetet idag för att lämna in en uppgift och hämta två böcker som jag reserverat till nästa kurs, och jag längtar verkligen tillbaka dit!
Det första jag ser när jag går in genom dörrarna är tre snygga varelser :p
jag tror vårkänslorna börjar komma fram ;)


Jag har bestämt att jag ska börja stå upp för mig själv, jag tänker inte ta mer skit. Jag vet ofta vad jag vill ha när det gäller saker, och jag tänker från och med nu inte acceptera mindre!
Det är bara en själv som kan bestämma hur man ska må, hur man hanterar oväntade eller väntade situationer och händelser.
Jag har väldigt lätt för att se negativt på mycket, men egentligen har jag ingen anledning att klaga över någonting. Men ibland så måste man ändå få visa att man inte mår bra, och man har rätt att vara ledsen trots att det det finns många som har det mycket sämre.


Vet fortfarande inte hur det blir nästa helg, men forumen brukar ju vara årets höjdpunkter så jag fattar inte varför jag ens är osäker på om jag vill åka dit..

Mamma är verkligen skitsur för att jag inte är hemma..Men det är inte mitt problem för jag talade om det för henne för många månader sedan!


Nu ska jag snart gå på bio :) Watchmen är det som gäller!


Ha det bäst denna blåsiga, men soliga kväll!






Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Jeanette!

Åh, va roligt det va att läsa det här inlägget. Känns skönt att du har börjat tänka om och att du börjar må bättre! :) Det är rätt inställning, försök se allt som är positivt och inte bara det negativa. Du är värd att må bra!

Kramar!

2009-04-18 @ 23:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0