allt och inget


Sitter i min soffa under en filt, fryser och funderar.

Är fascinerad över livet och alla möjligheter som finns, om man bara vågar ta de chanser och/eller risker som kan tänkas dyka upp..



Var på skolan idag till ett, skulle ha suttit till tre men Pernilla skulle iväg med sin dotter till tandläkaren, så vi ska sitta någon timme ikväll istället. Får se hur mycket jag orkar med för jag är grymt trött idag, men lite orkar vi nog med :) Om en vecka ska råmanuset till uppsatsen vara inne och jag känner mig lite stressad, men jag tror nog att det kommer att gå bra!

Har haft en helt underbar helg, med en underbar person! :) Plus att jag fått träffa andra mysiga människor också! Fredagen när jag kom ner åkte vi till ikea, sen blev det tacos medan vi tittade på idol. På lördagen blev det återigen en snabb tripp till ikea, sedan tillbringades hela dagen i göteborg med en massa spring i affärer (jag köpte ett nattlinne :)), och efter det tillbringades kvällen på liseberg, det var verkligen jätte mysigt där och det vanns MYCKET godis! Söndagen blev rätt lugn och avslutades med middag innan det var dags att återigen åka till Göteborg och flygplatsen.

Idag har jag sökt ännu mer jobb! Någon gång borde det ge utdelning tycker jag :)



Jag är en funderare, och det kommer jag nog aldrig komma ifrån..bara man inte låter tankarna gå i negativa banor och bli en ond spiral, så måste man få fundera. Jag har blivit bättre på det, de är inte längre lika negativa, bara betänksamma!

I helgen har jag utsatt mig själv för mycket som förut varit "förbjudet", det är bra! och jag klarade av det tack vare sällskapet!

ag lever i en stor osäkerhet och rädsla just nu, efter en himla massa år i skolan så står jag om snart bara fem veckor och har inte längre den tryggheten..då ska man kasta ut sig i en ny verklighet, men det är självklart spännande också! :)



I vissa människors sällskap känns allt bara så bra, så enkelt och avslappnat, det kan vara både vänner och partners.
det är en underbar känsla, att kunna känna att jag kan vara mig själv, och den här personen kommer fortfarande att finnas där för mig!
Jag har några få personer i mitt liv som får mig att känna att jag kan vara mig själv, och de personerna är jag så oerhört glad och tacksam över att jag har!



Endel av mig vill tillbaka, men den andra delen är så glad över att vara hemma, hemma där allt är tryggt och säkert, där jag har mina katter, mina vänner och mina grejer. Jag trodde aldrig att jag skulle känna att detta inte räckte, men just nu gör det inte ritkigt det. Det är en bit som saknas, och den biten är för tillfället väldigt stor.
Är spänd och nervös för vad detta kan betyda!


Åter till plugg. Återkommer en annan dag!

Kommentarer
Postat av: c

Closure. Lite sent men ändå. Tack.

2009-12-07 @ 16:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0