Jag säger JA! med ett leende på läpparna :)

Känns som att det var ett tag sen nu som jag bloggade..men det händer så otroligt mycket att jag helt ärligt inte har haft tid och ork! Men det ska väl iof ses som nått positivt :) För några veckor trodde jag att jag skulle befinna mig i Uddevalla nu för tillfället, men ödet ville inte det så då är jag hemma och ränner och träffar en massa kompisar istället :) Ibland kommer jag på mig själv att sakna, tror det hade kunnat bli riktigt bra, men det var bara inte dags nu, det var inte meningen och det är bara att gilla läget! Jag gillar mitt liv, det är så mycket spännande och nytt som händer! Dock hänger ju orosmolnet över huvudet när det gäller jobb, men å andra sidan så ska jag ju plugga, och de kurserna verkar riktigt intressanta och roliga :) kollade litteratur till kurserna, och det var bara tre böcker på tre kurser! i jämförelse med fem böcker per kurs som jag är van vid så var ju det rena barnleken :D Jag är laddad inför den nya året! Mer laddad än vad jag någonsin har varit! Är spänd över vad det kommer att föra med sig, och vad jag kommer att få vara med om. Vad som än händer så kommer det att vara oerhört lärorikt och utvecklande!


Julen har passerat med en rasande fart! julafton var jag som vanligt hos min underbara momma! att umgås med familjen och mysa är aldrig fel :) Sen jobbade jag 25-27, 7-16 alla dagar, men det hindrade mig inte från att på juldagen festa till det lite! Full blev jag och roligt hade jag :) jag var nog överallt inne på plaxa hela kvällen ;) haha fick dock bara sova 1.45 minuter då jag fick för mig att jag skulle på efterfest :p lagom trött var jag iaf på annandagen.. haha men det var lätt värt det! Nästa gång ska jag dock ställa krav har jag bestämt! mig kan man inte köra med längre! Det var en kväll som jag nog kommer minnas ett tag som en av mina flummigaste, och då är det "illa" eftersom jag jämnt är flummig när jag är onykter :p





Jag må vara bitter och mitt hjärta och min själ är nog inte än helt läkta, MEN jag har verkligen inte förlorat min tro på kärlek..det som är meningen är meningen, och det mesta händer av en orsak! Kärleken är något som är underbart, det är lättsamt, det gör att man flyger, att man känner sig trygg. Kärlek innebär att man ger sig själv helt och fullt till någon annan, man gör sig själv sårbar, och någon annan gör sig själv sårbar för en själv.. Att uppleva sann kärlek är nog bland det underbaraste som finns! Och jag tror inte att det går att uppnå om man inte vågar..att våga är grunden till allt! För risken att faktiskt om och om igen bli sårad är stor, men att inte våga, då nekar man sig själv chansen, chansen till något som är alldeles underbart fantastiskt!


Nu ser vi fram emot nyårskvällen och sedan det nya året! Är som sagt oerhört nyfiken, nyfiken på livet och vad som väntar..har hänt så oerhört mycket inom mig själv detta år, jag är tryggare i mig själv, jag litar på mig själv och jag börjar att tycka om mig själv!
Jag är en stark människa som kan klarar av precis allt jag vill! Och det tänker jag göra! Detta år ska jag ta igen mycket av det jag inte vågat göra förut, jag ska utmana mig själv till att utvecklas..! Men trots att jag är stark, så hade jag aldrig klarat av det utan stöd från underbara vänner och familjen, och självklart mina underbara bebisar! Så i detta inlägg så vill jag tacka dem som alltid finns där, som bryr sig, även när jag har dåliga dagar, ser hemsk ut och bara är grinig! Men som också delar alla bra dagar, när man kan uppleva saker, ha roligt och bara vara!




Jag är stolt över mig själv och den väg jag klarat av att gå, så det så! :)


Nä, nu ska jag drömma mig in i Bellas, Edwards och Jacobs värld innan jag ska sova! Lyckades ju få till ett rätt lång inlägg, trots inspirationsbrist :p men ändå fick jag nog inte ens med hälften av allt jag ville..vissa saker går bara inte att uttrycka i ord!


Kommentarer
Postat av: Emma

Du har all rätt att vara stolt över dig själv! Du är så fruktansvärt starkt och du imponerar varje dag när du tar ännu ett steg framåt!



Jag är också stolt över dig!

Genom eld och vatten, oavsett vad som händer så finns det bara en väg att gå, och det är framåt!



Kram!

2009-12-29 @ 22:44:26
URL: http://vimlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0