magont

Trodde jag skulle hinna, orka ha lust att skriva i helgen, men ack så fel jag hade..har egentligen inte lust nu heller då jag mår grymt dåligt..ont i magen och huvudet och sen mår jag illa..:(

Men jag måste ju berätta om utställningshelgen :) kommer nog dock fatta mig kort..

Mamma och jag bodde i min morbrors buss, medan min morbror med familj bode i husvagn, så vi var ett riktigt längt ekipage, men iaf..att bo i bussen innebar att jag och mamma inte skulle ha tillgång till toalett eller dusch, så det gruvade vi oss lite för..men det hela slutade bra för att vi fick på kördagdag tilgång till en nyckel som gick till omklädningsrum, dusch och toalett i anslutning till utställningshallen :) men nog om det, hur gick det då på utställningen?!


På lördagen hade Bambam en domare som knapt brukar bli inbjuden att dömma, enda anledningen till att hon var där var för att domaren som skulle dömma gick bort för en månad sedan. men nu spårar jag ur.. Bambam fick iaf ett draget cerifikat, med det menas att domaren ansåg att han inte höll de 97 poäng som det certet krävde..så det var lite surt..

Desi och Bossanova fick sina certifikat, och Bossanva slog Desi på best i variant, Det var lite roligt eftersom att målet med avel är ju att barnen ska bli bättre än föräldrarna! Dimaz fick sitt cerifikat och Gazzi fick sitt certifikat plus att han blev nominerad!

På söndagen så tog Bambam revansch, han tog sitt certifikat, sen blev han även nominerad, så då höll han helt plötsligt sina poäng! Men det var kul att se domaren från lördagen när hon såg han i panel :)

De andra katterna fick sina cerifikat, Bossanova tog BIVen och Gazzi blev nominerad. Kul kul :)


Idag efter att mamma slutat så åkte jag till momma, för min gammelfarmor skulle grävas ner i jorden.. Skulle hämta Kitoz också men han var såå himla pjoskig..bara sprang hela tiden..


Att behöva gå på toaletten stup i kvarten när man vet att man har en 4-5 timmars lång bilresa framför sig är inte kul...fick säga till Sven-Erik flera gånger på hemvägen att han var tvungen att stanna på första bästa ställe...


Det var en kort sammanfattning av helgen..


Nu ligger jag dubbelvikt i soffan med Bambam bredvid mig och önskar jag kunde koppla bort hur ont det gör i min mage :S Har bara fått i mig nyponsoppa idag..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0