lite om allt

Sitter just nu på skolan på en föreläsning om bibliotekssökning, känns bra inför c-uppsatsen och jag har faktiskt hittat lite bra artiklar och sånt som kan gå å använda :)

Känns som att jag har alldeles för mycket just nu, 200% "jobb" av olika slag, och det kommer nog inte lugna ner sig förän i mitten på januari, och det känns inte okej! Men med struktur och ordning och reda kommer det nog gå alldeles utmärkt!

Nästa helg är det skalet, längtar hur mycket som helst och jag tror att det kommer att bli sååå kul!!!
Dock några platser kvar i stugan men jag hoppas att det löser sig :)

Var iväg på massage igår (fick ett presentkort i julas, var väl dags att använda det kanske :p), det var jätte skönt samtidigt som jag tyckte att det var lite jobbigt, 60 minuter med bara uppmärksamhet på mig, det är jag inte van vid och hade lite svårt för det. Men det var nog bra träning för mig! Klockan ett idag ska jag iväg och klippa mig och tona håret, grymt skönt! :)



Jag förstår inte egentligen varför jag är rädd, men rädd är jag..rädd för att lämna ut mig, rädd för att lita på någon, rädd att ett misstag ska få mig att falla tillbaka till där jag var och har varit i flera år. Att lämna ut sin själ till någon, är enligt mig bland det modigaste man kan göra, att göra det krävs att man utsätter sig för att krossas..Men jag tror ändå att man måste våga, för om man inte vågar, vad vinner man då?


Sen är jag också rädd av en annan anledning, att lämna tryggheten i det jag har gjort i säkert fem år, det har varit en del av mig, min identitet..inte en del som jag har gillat men ändå jag..

Men jag ska faktiskt våga ta det steget, när jag är redo..


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tror det är bra att vara lite rädd för att falla tillbaka, på så sätt så gör man ju vad man kan för att inte hamna där igen. En slags medvetenhet, eller vad man ska kalla det.

Men du kommer inte falla tillbaka, för det är inte ett alternativ. Det enda alternativet är framåt och uppåt, mot stjärnorna. Eller hur? =)



Greys på onsdag!

Kram på dig!

2009-10-27 @ 21:26:53
URL: http://vimlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0