Dag 1 - presentera mig själv

Dagarna går alldeles för fort men nu ska jag försöka få till ett inlägg där jag presenterar mig.


Jag heter Jeanette Kristina Göransson och är född den 1 september 1987, vilket gör att jag är 23 år gammal. Jag är född och uppväxt på Frösön, mina första två år typ, bodde jag i närheten av spader dam och efter det flyttade mamma och jag till Valla där mamma fortfarande bor kvar. Nu bor jag relativt centralit inne i Östersund vilket jag stortrivs med. Jag älskar min lägenhet och tycker att jag har det väldigt mysigt hemma :)

Tänker inte gå in så mycket på mina föräldrar förutom att de separerade när jag var liten och under min uppväxt så var jag bara hos min pappa var tredje helg när mamma jobbade. Jag hade turen att gå hos världens bästa dagmamma vilket jag är oerhört glad över!

Jag gick både låg, mellan, och högstadiet i Valla och sedan gick jag på Torsta, eller åsbygdens naturbruksgymansium på gymnaiset där jag gick inriktning natur/häst. Jag har under skoltiden för det mesta tyckt att skolan har varit väldigt rolig (kanske låter konstigt men så är det). Jag tycker att det är kul att plugga och lära mig saker och vill hela tiden lära mig nya saker. I och med detta kändes det ganska naturligt att jag skulle fortsätta plugga efter att jag tagit studenten vilket har gjort att jag idag vid 23 års ålder är utbildad socionom, vilket jag är glad över :)

Jag har två underbara katter som är mitt allt här i livet, utan dem vet jag faktist inte vad jag skulle ha gjort. Har även för bara någon månad sedan även en sambo som jag älskar och som jag är oerhört glad över att jag har träffat. Jag har även ett fåtal helt underbara vänner som jag skulle kunna göra vad som helst för och som jag vet ställer upp för mig i ur och skur. tyvärr så har många flyttat från Östersund så vi ses inte så ofta, men när vi väl gör det, så är det som att det var igår vi sågs. Jag är oerhört lyckligt lottad.

Jag är en driven person som hela tiden vill ha något att göra. Jag är oerhört pedantisk och vill ha ordning och reda runt omkring mig. Är även oerhört duktig på att planera, vilket ibland kan gå till överdrift (enligt alla runt omkring mig iaf :p) Jag är väldigt självkritisk vilket är något som jag försöker jobba med. Samtidigt som jag ofta känner mig väldigt osäker och otrygg så vet jag vad jag vill och kan stå upp för mig själv om jag känner att jag blir trampad på. Jag har väldigt stora drömmar och mål här i livet som jag verkligen hoppas att jag når.


Finns verkligen en massa mer att skriva, men det är så svårt att försöka presentera sig själv, så det får räcka så här för denna gång :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0