Änglavakt..

Idag måste jag ha haft en massa änglar som vakade över mig..! Imorse när jag skulle åka från momma till jobbet så fick jag sladd i en kurva och voltade över snöplogkanten och ner i diket och hamnade upp och ner med bilen, tur att det var snö, vilket gjorde landningen mjuk, men samtidigt så gjorde snön att jag inte kom ur bilen..stundatals hade jag heller ingen täckning på mobilen, så det var ren tur att jag fick tag på momma så hon kunde ringa till min morbror och till räddningstjänsten..var fylld av ganska mycket panik ett tag, och kallt blev det i bilen så jag frös så in i bängen..efter kanske 35 minuter hör jag hur någon bankar på bilen, så jag bankar tillbaka, och denna person börjar skotta sig fram till en av dörrarna, när jag lyckats kravla mig ur har min morbror precis dykt upp, samt ambulansen..eftersom jag ändå verkade må bra så fick jag åka till Strömsunds hälsocentral istället för till Östersunds sjukhus, och min morbror följde med. Där blev jag undersökt och de kollade om jag var hel..som tur var var jag det, och just då kände jag mig bara lite öm i ena sida, men nu börjar det göra ont i större delen av kroppen och jag antar att det kommer att vara värre imorgon..

Jag kommer inte ihåg hur jag lyckades knäppa loss mig från bältet, och jag kommer egentligen inte ihåg vad som hände när jag for av vägen, och under tiden det hände, så gick tiden så långsamt.. När jag knäppt lös mig ur bältet, så var mina första tankar: Nu kommer jag ha fullt med mat i handväskan, och jag hoppas att de kommer snart så jag hinner till jobbet till åtta..sen tänkte jag också att det som hänt måste vara en dröm, klockan kommer snart att ringa och jag kommer vakna upp fylld med lättnad över att jag bara hade drömt det.. men så var det inte! En annan tanke var att jag undrade hur det gått med bilen, det är rätt konstigt att jag inte under de 35 minutrarna funderade över hur jag mådde, och att jag skulle vara glad att jag inte var mer skadad än vad jag var..

Lyckades ju iaf skrämma upp rätt många, men som tur var gick det relativt bra, och jag hoppas verkligen att det inte kommer efter, att jag kommer drömma mardrömar och sånt.. Tackar de änglar som måste ha funnits vid min sida och sett till att det gick bra..<3



För att uppdatera om helgen, så var den bra! åt middag med mamma i fredags, sen var jag på bio på kvällen, filmen var verkligen grymt bra och den måste jag köpa så fort den kommer ut :) Lördagen umgicks jag med mamma först, sen så var jag med Ellen och på kvällen blev det fest med Ellen, Linn, Kicki och en massa fler! grymt roligt var det och jag vill göra om det snart! sen på söndagen var det ju alla hjärtans dag, den dagen spenderades med en massa film <3, snabb middag med pappa och sedan åkte jag till momma. Trots att jag inte gjorde så mycket så var den en otroligt mysig alla hjärtans dag, den bästa hittills faktiskt, helt sjukt egentligen!


För ett tag sen fick jag reda på nått som sårade mig väldigt mycket, jag trodde att jag trots allt som hänt kunnat lite på en person, som under en bra lång tid ljugit mig rätt i ansiktet..och efter det gav jag upp hoppet om honom..Jag försökte in i det längsta att tro att vi skulle kunna vara vänner, att jag kunde lita på honom..men inte ens som vän så kunde han vara ärlig, så nu tänker jag inte ta mer skit av honom.

Samtidigt så har jag förhoppningsvis hittat tillbaka till två vänner, och det är så mycket mer värt! och jag är så oerhört glad att jag har hittat tillbaka till dem!






Efter det så hände i morse så känns det som att jag har fått ett annat perspektiv på saker och ting, för hade det gått riktigt dåligt hade jag kunnat skada mig jätte mycket, hade till och med kunnat dö.. Det finns så mycket i mitt liv som betyder så mycket, och jag ska ta till vara på det och göra det bästa av det jag har! Och jag ska försöka övervinna mina demoner och börja må bra! Det är jag värd och dit vill jag verkligen nå! Är less på att må dåligt och vara bitter, är jag inte nöjd med nått i mitt liv så är det bara jag, och ingen annan som kan göra någonting åt det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0