Jag är ingen Nej-sägare

Ska snart bli glad, sprallig och sprudlande, den personen som jag är :) Men efter att ha läst i min underbara Emz inlägg, så kändes det som att jag hade nått att skriva, nått jag ville få fram!

Jag är övertygad om att det någonstans finns en själsfrände åt alla, kanske till och med fler.. Men att hitta denna personen är kanske inte alltid det enklaste, för även om man har hittade honom/henne, så kanske man är för blind för att se det, eller man kanske befinner sig i en plats i livet, där man just då, inte är mottaglig. Eller så är man helt enkelt enbart rädd, rädd att öppna sig för denna person, och våga dela med sig av sitt innersta.. För det är faktiskt inte så himla lätt, framför allt inte om man enbart har blivit sårad när man har försökt göra det..

Men som alla säger, när man minst anar det så dyker denna person upp, man får höra att "Du är det bästa som hänt mig", "vad skulle jag göra utan Dig?", "Du gör mig hel"..den personen som älskar än trots fel och brister, kanske till och med på grund av dessa..

framtills denna person dyker upp, så mår jag bra, jag är nöjd med det jag har och jag tänker njuta av varje minut och ta till vara på alla möjligheter!!


Men visst finns det vissa dagar då jag känner mig ensam, vissa dagar jag saknar, vissa dagar jag undrar vad jag gör här, vissa dagar jag känner mig värdelös, vissa dagar när allt bara känns tungt, vissa dagar när jag gråter.. Men utan alla dessa stunder, så skulle jag inte uppskatta de dagar när jag känner mig stolt över mig själv, när jag älskar att vara jag, när jag är sprallig, sprudlande och bara väldigt knäpp..


För att uppskatta det bra man har i livet krävs att man ibland har sämre dagar..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0