Tankar kring att vara mamma

 
Att bli mamma är nog den absolut häftigaste upplevelsen som jag har varit med om. Men någonting som jag har tänkt på när man kollar runt på internet och träffar andra mammor är att bara för att man är mamma så ska allting hela tiden vara jättebra och man ska gå runt på rosa moln. Jag älskar min son och skulle verkligen göra allt för honom! Men jag kan erkänna att jag vissa stunder är less på att byta blöja, less på att känna mig låst med honom då han vill ha mat varannan timme, less på att inte få sova en hel natt, less att inte få gå till jobbet. Vissa stunder blir jag så frustrerad när jag känner att inget jag gör fungerar när jag försöker trösta honom. Dessa känslor är helt okej och jag tror att man som mamma måste få utlopp för dessa känslor utan att folk tycker att man är en dålig mamma. Som tur är så har jag en helt underbar familj och helt underbara vänner som jag kan få prata om både allt jobbigt och allt roligt utan att de anser att jag är en dålig mamma. Jag är inte perfekt, och jag kommer troligtvis tänka och säga många "förbjudna" saker men genom att få ventilera så tror jag att jag kan vara en bättre mamma med mer ork och tålamod. Livet som mamma är ingen dans på rosor men det är verkligen helt otroligt, häftigt och utvecklande och jag skulle inte byta bort mitt liv för allt i världen.

Kommentarer
Postat av: Elin

Känner igen mig så väl i det du skriver. Är viktigt att få ventelera och få tid för sig själv om än bara en liten stund. Hoppas allt är bra med er och vi får försöka träffas nått framöver här. Kramar

2012-10-13 @ 10:17:46
URL: http://lelle86.blogg.se
Postat av: Elin

Där ser man då är det kanske därför han så envetet bankar huvudet i väggen.

2012-10-21 @ 21:01:35
URL: http://lelle86.vimedbarn.se
Postat av: Andrea

Nettan :) Det där var det klokaste jag läst på länge. Att bli mamma är stort och fantastiskt i sig men även andra sidor av ens liv behöver bejakas. Både yrkesroll, vän, familjeskap och relationen till den man lever med :)Kanske kan din fina sambo ta över någon dag i veckan och du återgår till att arbeta några procent ? Det gjorde jag med lillebror w och det var toppen för oss alla i familjen.. Lycka till :) Kram

2012-11-28 @ 20:09:17
URL: http://timmerflicka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0