En sådan där dag..

Är så less på alla dessa tankar som snurrar i mitt huvud.. Känns inte som att det någonsin kommer att bli helt bra. Visst jag hetsäter och kräks inte, så egentligen så klassas jag väl inte som sjuk längre, men tankarna finns där och maler i mitt huvud.
Jag vet att jag inte är tjock i andras ögon, men när jag ser mig själv i spegeln så ser jag bara någon som är alldeles för stor. Och jag vet att ingen är nöjd med sig själv jämnt, och det är inte det jag begär, jag önskar bara att jag någon gång skulle kunna titta på mig i spegeln och gilla det jag ser, gilla den kropp som jag har..
Sen blir jag arg på mig själv att jag inte gör någonting, om jag nu känner mig tjock så måste jag ju göra något åt det, men jag har så dålig självdisciplin..
 
Svårt att förklara hur psykiskt påfrestande detta är och hur trött jag är enda in i själen..
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Du är fin som du är Jeanette!
Du är en underbar person och jag är glad att jag har fått lära känna dig även om vi inte har så mycket kontakt idag.
<3

2013-02-18 @ 22:33:28
URL: http://photographypassion.devote.se
Postat av: A

Nästa gång du ställer dig i spegeln Nettan så viska tyst till dig själv : Denna fantastiska vackra kropp har skapat och burit Joel i 9 månader,fött honom och gett honom näring, värme,trygghet och kärlek.. Den har även burit dig genom åren och i många år framöver.. Glöm inte bort det och var inte så hård mot dig själv.. <3

2013-03-13 @ 21:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0